Czimer Kristóf vezetői hitvallása

Én abban hiszek, hogy ma az emberközpontú vezetésnek van jövője. Odafigyelünk a munkatársakra, autonómiát, önállóságot adunk nekik, és kommunikáljuk a felelősségüket.

1. Fontos, hogy ne úgy érezzék az emberek, hogy ellenőrizgetjük, mikromenedzseljük őket, hanem azt érezzék, hogy egy vezető segítségként van ott, ha elakadnának, és ők alapvetően kompetens felnőtt emberek, akik fel vannak hatalmazva és döntési jogkörrel rendelkeznek.

2. Ezért igyekszünk a legjobb eszközöket is megadni nekik, mert ha egy lassú laptoppal vagy pc-vel kell dolgozniuk, az olyan idegőrlő lehet, mintha életlen késekkel próbálnánk szeletelni a GDP-t.

3. Egy ilyen kapcsolat magas bizalmi szintet is feltételez. Bízunk abban, hogy valaki képes, hajlandó és motivált elvégezni a munkáját, ha megadjuk neki ehhez a feltételeket. Akkor nyerhetünk elkötelezett munkatársakat, ha megvan az emberi oldal, a bizalom. #trustdrivendevelopment

4. Simon Sinek szerint az elkötelezett alkalmazott az, amikor valakitől megkérdezed, hogy "Szereted a munkád?" és ő azt válaszolja "Imádom a munkám!", miközben felderül az arca, és megváltozik a testhelyzete. Például, mikor jönnek az ajánlatok a Linkedin fiókodba, te pedig csak a füledet csapkodva "pa-pa-pa, nem érdekel, nem figyelek" mész tovább.

5. Egy céges konferencián hallottam, hogy akkor tudod magad jól érezni egy cégnél, ha a te személyes értékrended egybeesik a cég értékeivel. És bár amikor jöttem, akkor ezek még nem voltak hivatalosan leírva az ALLWIN-nál, de amikor ez végre megtörtént, akkor kicsit az volt az érzésem, hogy nem is lehettek volna mások.

6. Az emberközpontúság nálunk már az interjún kezdődik. Itt találkozik valaki először a céggel, ezért függetlenül attól, hogy felvesszük-e vagy sem, számunkra fontos, hogy jó benyomást tegyünk rá. Általában tegeződünk, barátságosak vagyunk. Igyekszünk fenntartani a fiatalos légkört.

7. Az, hogy elkötelezzük magunkat az emberközpontú vezetés, mint érték mellett a cégben, egy kicsit olyan mint a házasság. Jóban és rosszban is ki kell tartani. Könnyű hűségesnek lenni a mézesheteken, és amikor mindenki boldog. De mi történik akkor, ha valaki megbetegszik, vagy hosszú ideig nem tudja a legjobb formáját nyújtani?

8. Olyankor lehet megmutatni, hogy ez igazán az értékrendünkhöz tartozik, amikor a dolgok rosszra fordulnak. Ilyenkor lehet azt a rugalmasságot és kapcsolódást biztosítani, ami biztonságérzetet teremthet egy munkatársban.

9. Vezetői körben is tiszteletben tartjuk egymás elképzeléseit, meghallgatjuk egymást. Egy új ötlet kidolgozásánál lehet, hogy egy konkrét elképzeléssel vágsz neki az egyeztetésnek, de ha elengeded, hogy mindenáron a te elképzelésed valósítsuk meg, és hajlandó vagy beengedni a többiek elképzeléseit, akkor az eredmény (hihetetlen módon, ugyebár) jobb lehet, mint amit te tudtál volna kitalálni egyedül.