Az ALLWIN siker receptje

Az IVSZ az újév beköszöntével "Ilyenek vagyunk" címmel pozitív cikksorozatot indított, amellyel célja, hogy havonta egy sikertörténet bemutatásával inspirálja és motiválja a vállalkozásokat. A cikksorozat második írásában az ALLWIN történetéről az egyik alapító, Szöllősi Dániel mesél.

 

Az innováció csak akkor az igazi, ha hasznot is hoz

 

"Szeretünk a mainstream iránytól valamelyest eltávolodni, és olyan technológiákat alkalmazni, amik a jelen vagy még inkább a jövő technológiái” – kezd bele a cégmesébe a fiatal ügyvezető, aki méltán lehet büszke arra, hogy az ALLWIN nemrégiben több díjat is elhozott: szakmai innovációs díjat a Microsofttól, Év Honlapja díjat a Magyar Marketing Szövetségtől és mobilalkalmazás-fejlesztési díjat a Nokia versenyéről. „Az elismerés a fejlesztőinknek is ad egy plusz motivációt: a nagyvállalatokkal ellentétben, ahol a technológia legalább egy-két évvel mindig le van maradva, nálunk van alkalmuk új dolgokat kipróbálni. Így szívesen dolgoznak még akkor is, ha nehezebbek a projektek."

 

Úgy véli, leginkább ez az innovációra fektetett hangsúly különbözteti meg őket más hasonló cégektől. De - teszi hozzá - az innovációnak csak akkor van értelme, ha hasznot is hajt. "Úgy mondják, az innováció az újításoknak az a megvalósítása, amely üzleti eredményt is hoz. Minket ez a szemlélet vezet: nemcsak azért használunk újdonságokat, hogy jól érezzük magunkat tőle, hanem rögtön be is építjük azokat az aktuális projektekbe, és ezáltal üzleti hasznot generálunk."

 

BMW és világkörüli út helyett cégalapítás

 

Az ALLWIN saját tőkéből indult 2007-ben, és működtetése azóta is cashflowból történik. "A cégtársam, Fülöp László, mindig is ilyen céget szeretett volna, én pedig már akkor is nyitott voltam az újításokra, és addigra már éppen elég volt a nagyvállalati szférából is." A cég alapjait két évvel az alapítást megelőzően kezdték el lefektetni oly módon, hogy céltudatosan plusz munkát vállaltak. "Szerencsére elég komoly projektekben vettünk részt, amiknek a hasznából nem BMW-t vettünk, és nem világkörüli útra mentünk, hanem betettük a párna alá, és elindítottuk belőle a céget."

 

A megállapítással, hogy bátorság volt a bizonytalanba beleugrani, egyet is ért, meg nem is. "Tulajdonképpen annyi volt a megrendelésünk, hogy ésszerűnek tűnt ez a lépés. Ugyanakkor Laci éppen építkezés közben volt, én meg házasságkötés után és gyerekvállalás előtt, szóval azért mégiscsak volt kockázat. De hittünk benne, és csináltuk. És persze fontos volt, hogy mindkettőnk párja támogatott ebben.”

 

Monokultúra helyett networking

 

A kezdeti támogatás és lendület tehát megvolt, de a kihívások és nehéz döntések sem várattak magukra. "Én monokultúrás gazdálkodásnak hívom azt az állapotot, amikor mindössze egy ügyfeled van, és csak őt szolgálod ki. Nálunk is ez volt a helyzet az elején: egy tanácsadó céggel működtünk szorosan együtt, és amikor onnan apadni kezdett a megrendelés, döntenünk kellett, hogy tudjuk-e önállóan tovább csinálni, vagy hagyjuk inkább az egészet. És akkor vettünk egy nagy levegőt, és kimentünk a piacra."

 

Értékesítői tapasztalatuk - sok más informatikai cég alapítójához hasonlóan - nekik sem volt, kereskedelmi érzékük viszont minden bizonnyal. Az erőteljes marketing helyett inkább a networkingre és a kapcsolati tőkére alapoztak. "Úgy kezdődött, hogy egyrészt elővettük a telefont, és felhívtuk az ismerőseinket, másrészt elkezdtünk célzottan networking eseményekre eljárni; üzleti reggelikre, kamarai rendezvényekre, konferenciákra. A mai napig gyakorlatilag abból élünk, hogy a partnereinket, ügyfeleinket ajánlások útján akviráljuk, illetve a személyes kapcsolatainkra alapozva jutunk el a további potenciális ügyfelekhez."

 

Valami mindig továbblendít

 

Amikor a legnagyobb nehézségekről faggatom, a tőkehiányt említi. "Tudatos döntés volt, hogy sem szakmai, sem pénzügyi befektetőt nem akartunk bevonni a cégbe. Egy tőkeinjekcióval biztos nagyobb dinamikát lehetett volna behozni, de az ezzel járó kockázatot és kontrollvesztést nem akartuk vállalni. Inkább a lassabb növekedést választottuk." Sokáig az apró megbízások jelentették számukra a fő gondot, amik lekötötték az erőforrásaikat, de anyagilag nem igazán érték meg. Ma már úgy érzik, sikerült jól pozícionálniuk magukat a közép- és nagyvállalatok kiszolgálására, és továbbra is ezt az irányt akarják tartani. Illetve stratégiai céljuk 2013-ban a szolgáltatásaik exportja.

 

A kérdésre, hogy nem volt-e olyan, amikor legszívesebben kiszállt volna, egy pillanatig habozik a válasszal, hiszen tudja, hogy ez egy pozitív cikksorozat - aztán őszintén bevallja: "Dehogynem. Akkor az vitt tovább, hogy nem akartuk veszni hagyni azt a csomó energiát és pénzt, amit már beleraktunk. És közben volt egy olyan csapatunk is, akikről tudtuk, hogy mire képesek. Bíztunk abban, hogy csak kitartás kérdése, hogy ezt meg is mutathassuk."

 

Szöllősi Dániel, az ALLWIN Kft. ügyvezető igazgatója

Karrier

 

Szöllősi Dániel (1976) 1999-ben a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karán végzett villamosmérnökként. Diplomaszerzést követően dolgozott szoftverfejlesztőként, majd projektvezetőként. Néhány évet a telekommunikáció területén töltött folyamatmenedzserként, majd BI szolgáltatás menedzserként. 2007-ben üzlettársával megalapították az ALLWIN Informatika Kft-t, amelynek alapítás óta az ügyfélkapcsolatokért és a stratégiáért felelős ügyvezető igazgatója.

 

Az eredeti cikk az alábbi linken olvasható.