Március közepén nagyot fordult velünk a világ, új, mindeddig ismeretlen helyzetbe kényszerültünk. Az erre adott reakcióink emberként, vállalatként és cégvezetőként is eltérőek voltak, nem volt egységes forgatókönyv.  

Pár hónap elteltével, úgy gondoltuk, ideje levonnunk az elmúlt időszak tanulságait, ráadásul addig amíg még friss az élmény. Ezért május végén beszélgetésre hívtuk Nagy Istvánt, az ALLWIN CEO-ját — szigorúan Microsoft Teamsen —, és arról faggattuk, milyen kihívásokkal kellett szembenéznie vezetőként, illetve hogyan kezelte a cég a hirtelen jött változásokat.

Mennyire volt számodra ismerős a távmunka, dolgoztál-e a karantén előtt is otthonról, vagy az irodán kívülről?

Van már rutinom benne, alkalmanként dolgoztam otthonról, ha a napirendem megengedte. Vállalati szinten is igyekszünk rugalmasan kezelni a távmunka lehetőségét.

Hogyan szervezte és élte meg az ALLWIN az átállást, milyen lépései voltak ennek? Te mint vezető, milyen információforrásokra támaszkodtál, mi alapján hoztál meg döntéseket ebben az időszakban és hogyan kommunikáltad ezeket a csapat felé?

Folyamatosan figyeltük az Európából érkező híreket, a vírus magyarországi megjelenése után pedig az itthoni helyzet alakulását.  Amikor megjelentek az első esetek, menedzsment szinten mi is elkezdtünk egyeztetni, átbeszéltük, hogy mikor milyen lépések szükségesek. Ezek több lépcsőben lettek kommunikálva, kör-e-mailben is tájékoztattuk a kollégákat, majd all-staff meetingen is megbeszéltünk mindent. Ez utóbbit azóta is minden hónapban megtartjuk.

Zökkenőmentes volt az átállás?

Szerencsére az IT szektorban minden digitalizált, így technikailag nem jelentett kihívást.

Gyakorlatilag hétfőről péntekre átállt a cég a távmunkára. Kisebb hozzáférési bökkenőkön kívül nem is volt nagyobb gond. Több hónap távlatából is elmondhatjuk, hogy a hatékonyságunkat nem befolyásolta negatívan a távmunka. Senkit nem kellett elküldenünk, és fizetés, vagy munkaidő csökkentésre sem volt szükség.

Sokan azt állítják hogy csak ott működhet jól az egész csapat számára a távmunka ahol ez már alapból a céges kultúra része volt. Mit gondolsz erről? Az ALLWINnál ez mennyire volt része a mindennapoknak?

Az ALLWIN-nál a rugalmasság alapérték, és oda-vissza jól működik. Szerencsére sok, önálló munkavégzésre képes kollégával dolgozunk együtt, és részünkről a bizalom is adott a munkavállalóink felé. Volt, aki már korábban is otthonról dolgozott, ez sosem okozott problémát.  


Mik a legnagyobb kihívásai annak, hogy otthonról kell irányítanod a szervezetet?

Bár hamar és gördülékenyen átálltunk a távmunkára, és a teljesítményünkre sem volt hatással a megváltozott helyzet, azért akadtak nehézségek. Például virtuális meetingekre járni sokkal fárasztóbb, mint személyesen. Az ember észre sem veszi, és elmennek fél napok úgy, hogy alig állt fel a gép elől. Nagyon hiányzik a személyes kapcsolat is, nem tudtunk a folyosón összefutni, néhány szót váltani. Valószínűleg sok olyan beszélgetés nem történt meg, ami amúgy kialakulna egy kávé mellett. Az ilyen informális találkozások sokszor a munkavégzésre is jó hatással vannak, új ötletek, szempontok merülhetnek fel.
 

Sokan sokféleképpen viszonyulunk ehhez a helyzethez: van aki nagyon komolyan veszi, páran elbagatelizálják. Vezetőként hogyan tudod ezt kezelni?

Mint minden cégnél, nálunk is sokféle munkavállaló dolgozik, különböző személyiséggel és különböző háttérrel. Volt, akinek nehezebben indult ez az időszak. Nekünk, vezetőknek az is a feladatunk, hogy támogassuk a munkatársainkat ebben a helyzetben. A team leaderek igyekeztek segíteni mindenkinek, és a csapattagok között is nagy az összetartás.

Nem hanyagoltuk el a közösségi programokat sem, hiszen egy ilyen elszigetelt szituációban ez talán még fontosabb.
Természetesen volt különbség, probléma azonban szerencsére nem. Mint ahogy a home office sem volt tiltva, így most a bejárás sincs, de azért persze nem ajánlott. Amikor menedzsment szinten meghoztuk a döntést, szem előtt kellett tartanunk, hogy ebben a kényes helyzetben hogyan tudunk felelősséget vállalni a kollégáink és a társadalom felé, úgy, hogy a cég érdekei se sérüljenek.


Van már tervetek a visszaállásra? Meddig marad a home office?

Konkrét dátumunk még nincs, ami biztos, hogy június végéig még marad a távmunka. Heti szinten egyeztetünk a beérkező információk alapján, és eddig  arra jutottunk, hogy a nyári időszak alatt lassan újranyitjuk az irodát.

 

Hogy látod, hosszú távon is megváltoztatta/megváltoztatja a pár hónap kötelező home office azt ahogyan dolgoztok? Hogyan képzeled el az ALLWIN működését ősszel vagy mondjuk egy év múlva?

Az elmúlt pár hónap tapasztalatai alapján úgy látjuk, hogy munkaszervezés szempontból nincs szükség változásra, de a home office-ra valószínűleg nagyobb igény lesz. Mindenesetre jó próbaidőszak volt, kiderült, hogy problémamentesen tudjuk megszervezni és alkalmazni a távmunkát is.  

Nem csak vezetőként, magánemberként is szembe kellett nézni a megváltozott körülményekkel. Hogyan sikerül fenntartanod a munka - magánélet egyensúlyát? Hogyan viselted a barátoktól, családtagoktól való elszigeteltséget? Hogyan tartjátok a kapcsolatot?

Két kicsi gyerekkel nem olyan egyszerű összeegyeztetni a családi életet a munkával, adódtak is váratlan helyzetek. Ezen nagyon sokat segített az, hogy bevezettünk egy napirendet, így mindenkinek jut ideje mindenkire. A barátokkal sajnos személyesen nem tudtunk találkozni, de igyekeztünk más formában tartani a kapcsolatot. A kikapcsolódás fő forrása pedig a sport volt, ezt a gyerekekkel együtt is tudjuk végezni.

Our Blog

October 19, 2020
How to escalate your solution’s quality and customer satisfaction?
9 Min Reading time

In today’s highly competitive business sector pace and user experience decide who wins or who fails.

Allwin

Tech
Tech
June 21, 2019
Is outsourcing right for you?
5 Min Reading time

It’s true - we think outsourcing works. It’s also true that we’ve got a vested interest! We offer top quality outsourcing to clients all over the world. However, that doesn’t mean we think outsourcing is right for every company or for every project.

Allwin

Business
Business
June 16, 2021
Why Custom Business Applications Are Inevitable Parts of Your Company's Digital Transformation
6 minutes

By now, you might have been introduced to the term "digital transformation." But what does that mean? For those who still don't have a clear picture, generally speaking, digital transformation is how businesses integrate digital technology into their work, thus changing their business processes, activities, models, and customer relations.

Allwin

Business
Business

További Blog bejegyzések

August 24, 2020
Talent Manager a virtuális világban
3 perc olvasási idő

Ha van munkakör, amelyben nagyon fontos a személyes kapcsolat, akkor a HR területen dolgozók pozíciója mindenképpen benne van az első három helyezettben. Takács Anikóval, az ALLWIN Talent Managerével arról beszélgettünk, hogyan alakultak át ezek a személyes kapcsolatok a távmunka ideje alatt, illetve milyen előnyei és hátrányai vannak a virtuális céges életnek.

Allwin

Business
Business
September 23, 2020
Biztos, hogy intranetet használtok?
3 perc olvasási idő

Gyakran tapasztaljuk, hogy a nagyvállalatok abban a tudatban élnek, hogy van belsős rendszerük, de mindez javarészt a különféle fájlmegosztó és -kezelő felületek vállalati használatában merül ki. A SharePoint alapú vagy Drive megoldások nagyon népszerűek, de ezek alapvetően dokumentumkezelő és projektmunka támogató rendszerek, így senki sem várhatja el tőlük, hogy valódi üzleti megoldásokkal szolgáljanak.

Allwin

Tech
Tech
June 9, 2020
Hogyan lettem Sitecore MVP?
3 perc olvasási idő

Miért fektet nagy hangsúlyt a közösségépítésre a Sitecore, ami a világ egyik legelitebb CMS (Content Management System, azaz tartalomkezelő rendszer) platformja, és milyen út vezet a közösség MVP elismeréséhez; -erről beszélgettünk Tamással.

Allwin

Business
Business